EVLİLİK PUTU

kadınların en büyük putu evliliktir.

ben henüz evlilik putuna secde etmeyen bir kadına denk gelmedim desem yeridir.

hakka değil de puta tapanın sonu ise malumdur.

peki bu işin doğrusu nedir?

“mülk allah’ındır. ben de allah’ın kuluyum. ben ve bedenim dahi allah’ın mülküne dahildir. onu dilediği, takdir ettiği karşıt cins ile eş kılar. ben evlilik veya eş peşinde koşmam. ancak yüzümü hakka çeviririm. gerisi o’nun bileceği iştir; o’nun takdiridir. o dilerse nasip eder; dilemezse etmez…”.

elbette altbeyniyle(kalbiyle) bu şuura gelebilmiş olana, allah en münasip eşi gönderecektir. zira hakk bizi bizden daha çok sever. bizi bizden daha çok düşünür.

o’nun bizim için seçtiği, elbette bizim kendi kendimize seçtiğimizden hayırlıdır. ancak yüzünü hakka dönmemiş olan, işini ona ısmarlamayıp kendi cüzi aklına güvenen ve ona göre hareket eden kişi, kural gereği kendi haline terk edilir.

sonuçta evlilik putuna secde eden kadın, hırsla kendine bir eş bulur; ama başına bela bulur. zira hırsın gözü kördür. kör olan da odun topluyorum diye yılanı eline alır. gerisi çorap söküğü gibi gelir…

kanaatimce evlilik putunu kırabilmiş olan kadın, zamanımızın rabiatü’l adeviyye’si hükmündedir.

not: erkeklerin putları ise para, kadın ve güçtür. erkekler kadına taparlar ama; evlilik diye bir saplantıları yoktur. bir emmare erkeği, iç alemi itibariyle, gördüğü her güzele secde eder.

Yorum bırakın